Lidl на 10: Другите за нас

Продължаваме нашата рубрика, в която ви споделяме поздравленията и пожеланията от наши партньори, производители, организации и известни личности, с които сме работили заедно през изминалите 10 години. Благодарим ви, че сме заедно, защото успехът не е възможен, ако не е споделен и не се постига в екип от съмишленици.

Радосвет Радев, Председател на УС на Българската стопанска камара (БСК): 

Здраве, сили и визионерство да мечтаем, както и екип от хора, които обичат работата си. Само така ще можем да превърнем и най-смелите мечти в реалност! В името на просперитета и конкурентоспособността на българската икономика пожелавам на Лидл България да бъде все по-голям фактор в експорта на българска продукция на всички европейски пазари от мрежата на Lidl.

През 2018 г. Лидл България стана член на БСК и имах удоволствието да присъствам на събитието по повод 8 години от стъпването Ви на българския пазар. Още тогава, Лидл България отчете двоен ръст на българските си доставчици, с които работи. Напомням, че тогава нямаше COVID-19 и Министерството на земеделието нямаше амбицията да задължава български производителите и компаниите да си партнират. На самото събитие имаше щандове на родни производители. Пролича си, че компанията е инвестирала не само в продуктите им, а в самото им бизнес развитие и по-висок стандарт за качество, опаковка и презентация. Когато става въпрос за развитие на бранд и истински изразена корпоративна култура и социална отговорност, винаги давам за пример Лидл. Не може да се пренебрегне фактът, че това е компания с 90-годишна история, с корпоративна култура, която българската икономика не познаваше преди 10 години, а сега Лидл България служи за еталон. Ако трябва да говорим в числа и директното отражение на Лидл България в родната икономика, то става въпрос за: над 1 млрд. лв. инвестиции за 13 години, над 3 000 работни места в 49 населени места, заплащане, което е с 52% над средното в бранша; ежегодни 6-цифрени инвестиции в обучение и развитие на служителите, работа с над 200 български доставчици; над 40 млн. лв. през 2019 г. е износът на български продукти, които достигат до магазините от веригата в цяла Европа; над 5 000 000 лв. инвестиция в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи.

Георги Руйчев, изпълнителен директор на Български форум на бизнес лидерите (БФБЛ):

На БФБЛ пожелавам да привлича все повече компании за свои членове, съмишленици и партньори, за да можем да работим заедно за България такава, каквато искаме да бъде – с много възможности за бизнес и инвестиции, за достоен труд и добро качество на живот. Същото пожелавам и на Lidl – възможности за успешно развитие и да продължава целенасочено и отговорно да инвестира в социални каузи.

Лидл България е сред водещите компании у нас, които въвеждат и прилагат на практика високи стандарти както по отношение на своите служители, така и във взаимодействието си с партньори, доставчици и клиенти, с което влияе положително върху цялостната бизнес среда. Съществен е приносът на компанията в насърчаването на българските производители, за да достигат до широк кръг потребители вътре в страната и на международните пазари. Лидл България е и сред най-влиятелните компании у нас по отношение на устойчивата подкрепа за каузи. Дългосрочната кампания „Ти и Lidl за по-добър живот“, както и бързата и навременна помощ, която Лидл оказа на най-засегнатите от извънредното положение преди няколко месеца, са от ярките примери за корпоративна отговорност. Компанията не само подава ръка на редица граждански организации за решаване на конкретни социални проблеми, а като истински лидер е пример за подражание за други компании, които също се ангажират с подобни инициативи, и насърчава отговорното поведение сред обществеността.

Д-р инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Siemens България, председател на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ):

Пожелавам на Лидл България да продължава да върви напред и нагоре, да се развива и расте, да носи добавена стойност за своите клиенти, доставчици и партньори, да защитава смислени и значими каузи и да допринася за високите професионални стандарти в българския бизнес!

Познавам Лидл България като компания, която вече 10 години не само предлага качествени и разнообразни продукти на своите клиенти на българския пазар, но и подкрепя каузи и инициативи, които подпомагат развитието на човешкия потенциал и гражданското общество в България.

Като компания-член на Съвета на жените в бизнеса в България, чийто председател съм аз, имаме множество допирни точки, включително популяризирането на добрите бизнес практики, отстояването на високи професионални критерии, подкрепата за развитието за талантите и много други. В този смисъл Лидл България е една от компаниите, които задават стандарти в българския бизнес.

Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.